طراحی پورتال های سازمانی شرکت پروجان

شیرپوینت و پراجکت سرور پروجان

استقرار شیرپوینت و پراجکت سرور

مسیر سایت

امکانات شیرپوینت دیزاینر 2013

مایکروسافت تغییرات قابل توجهی در شیرپوینت دیزاینر 2013 بوجود آورده است. قبل از تصمیم به اصلاح سایت ها یا طراحی گردش های کاری برخی از این تغییرات را که برای شما ضروری است بیان خواهیم کرد.

 

حذف Design View :

همانطوری که در پست آموزش Design View به طور کامل توضیح داده شد ، قابلیت Design View دیگر در شیرپوینت دیزاینر 2013 در دسترس نیست.

در شیرپوینت دیزاینر 2013 ، شما گزینه ای جهت انتخاب پلت فرمی که می خواهید یک گردش کاری را در workflow creation dialog بسازید ، خواهید داشت. شما می توانید از هر دو گزینه گردش کاری SharePoint 2010 یا SharePoint 2013 استفاده کنید.

Workflows : در شیرپوینت دیزاینر هر دو نوع کردش کاری 2010 و 2013 را می توانید انتخاب کنید.

List Workflow : برای شروع کار یک گردش کاری گسترش یافته در یک لیست خاص از این قابلیت استفاده می شود.

Site Workflow : برای شروع کار یک گردش کاری گسترش یافته در یک سایت خاص از این قابلیت استفاده می شود.

حال می خواهیم ببینیم که در Workflow های شیرپوینت دیزاینر 2013 چه مواردی ارتقاء یافته اند؟

 

پیشرفت های Workflow :

copy و paste کردن مراحل Workflow :

این قابلیت جدید توانایی copy و paste کردن در داخل text-based را در شیرپوینت  دیزاینر به ما می دهد. این بدان معناست که حالا شما می توانید با استفاده از کلیدهای میانبر ctrl+c و ctrl+v فقط در مراحل گردش کاری خودتان conditions\actions را کپی کنید. شما می توانید چندین خط از action ها، مراحل و block های شرطی یا stage های متعدد را انتخاب و سپس آنها را در داخل محلی که نیاز دارید، paste نمایید.

 

فراخوانی وب سرویس خارجی از Workflow :

Action جدید “Call Web Service”  جهت گرفتن داده از وب سرویس های داخلی یا خارجی معرفی شد.

 

Loop ها در Workflow :

این نسخه از شیرپوینت دیزاینر از Loop ها که بسیار محبوب و کارآمد بودند پشتیبانی می کند. در این نسخه Loop ها اکشن های کاملا یکپارچه ای هستند که شما می توانید در تمامی Workflow ها از آنها استفاده کنید.

 

متغیرهای نوع Dictionary :

در این نسخه متغیرهای جدیدی معرفی شده اند که می توانند آرایه (array) مقادیر را نگه دارند. این ترکیبی از اکشن های Loop جهت گرفتن مجموعه ای از مقادیر از منابع متنوع مانند وب سرویس های خارجی می باشد. در ادامه 3 اکشنی که بطور خاص برای انواع متغیر Dictionary طراحی شده اند را آورده ایم.

Build Dictionary

Count Items in a Dictionary

Get an Item from a Dictionary

Stage های Workflow :

در شیرپوینت دیزاینر 2010 شما از قابلیت ... State machine workflows استفاده می کردید که دیگر نیازی به استفاده از آنها ندارید. شیرپوینت دیزاینر 2013 ، Stage هایی را اضافه کرده تا شما بتوانید گردش کاری را طوری طراحی کنید که در هر زمان به هر مرحله ای که نیاز داشتید ، بتوانید به آن مرحله jump کنید. (مانند پاسخ دهی به اکشنی در یک مرحله دیگر) اکشن “Go to a stage” جهت پشتیبانی از این قابلیت افزوده شده است.

 

اکشنهای وظایف :

یک مجموعه ای از اکشن هایی که “Task Actions” نامیده می شوند ، به این نسخه اضافه شده اند. دو نوع اکشن در این نوع از دسته بندی اضافه شده اند که شامل:

 

Assign a task :

 این اکشن، یک وظیفه را به یک کاربر اختصاص می دهد که خروجی آن یک متغیر و یک TaskId می باشد. شما می توانید از people picker جهت انتخاب شخص یا گروهی که وظیفه را به آنها اختصاص داده اید ، استفاده کنید.

 

Start a Task Process :

این اکشن به شما اجازه می دهد که چندین وظیفه را به چندین کاربر اختصاص دهید و سپس از نتایج در یک task process استفاده کنید.

طراحی بصری جدید :

اگر شما نرم افزار Visio را نصب کرده باشید، به شیرپوینت دیزاینرتان اضافه می شود. شما می توانید اشکال مختلف را در سمت چپ اکشن های مختلف جهت ایجاد گردش کاری شخصی تان (Drag) پس از انجام این کار بسادگی workflow را در سایت شیرپوینت منتشر کنید.

 

Recalled Approval Workflow :

موارد زیادی را می توان یافت که شروع کننده فرایند پس از تایید یک مورد متوجه می شود که اطلاعات ارائه شده توسط وی اشتباه بوده است. در این نسخه می توانید از طریق یک فعالیت موازی بنام Recalled Approval این فرایند را اصلاح نمایید.

 

 

پست مرتبط :

استفاده از فرایندهای InfoPath forms

قابلیت Usage Analytics در شیرپوینت

توسعه Workflow در شیرپوینت دیزاینر و Visio

فراخوانی گردش کاری شیرپوینت 2010 از 2013

استفاده از محیط ویرایش بصری برای جابجایی گردشهای کاری در بین سایتها

معرفی محیط طراحی بصری در شیرپوینت دیزاینر 2013

مقالات شیرپوینت دیزاینر

وب پارتهای شیرپوینت

هوش تجاری (BI)

سامانه مدیریت مستندات

سامانه مدیریت جلسات

طراحی پرتالهای اینترنت و اینترانت

طراحی فرایندهای درون سازمانی

سامانه ارزیابی عملکرد

سامانه مدیریت دانش

سامانه مدیریت پروژه سازمانیEPM

ثبت سفارشات و خرید

سامانه مدیریت مناقصات

عضویت در خبرنامه