طراحی پورتال های سازمانی شرکت پروجان

شیرپوینت و پراجکت سرور پروجان

استقرار شیرپوینت و پراجکت سرور

مسیر سایت

روشهای شخصی سازی یک دکمه

پس از آنکه شما یک دکمه را روی الگوی فرم خود قرار دادید، شما می توانید با تغییر مشخصات و تنظیمات در پنجره Button Properties آن دکمه را شخصی سازی کنید. جهت دسترسی به این پنجره در الگوی فرم بر روی دکمه مد نظر دابل کلیک کنید.

در ادامه ما به بررسی روشهای شخصی سازی یک دکمه خواهیم پرداخت.

اگرچه در اینجا به جزئیات گزینه های مختلف در پنجره  Button Properties نپرداخته ایم ولی به شما دید جامعی از گزینه هایی که برای انتخاب پیش رو دارید، می دهد.

 

روشهای شخصی سازی یک دکمه در اینفوپث :

تب General :

Assign an action to the button :

 در لیست Action ، اینکه بعد از کلیک بر روی دکمه چه اتفاقی بیافتد را انتخاب کنید. اگر می خواهید که اطلاعات فرم را بعد از کلیک بر روی دکمه در سامانه ثبت کنید، بر روی گزینه Submit کلیک کرده و در غیر اینصورت بر روی Rules and Custom Code کلیک کنید که شامل گزینه های زیر می باشد :

  • Submit :

این اکشن به شکل استاندارد فرم شما را برای ثبت در سامانه ارائه می دهد.

  • Rules and Custom Code :

این اکشن یک Rule تعریف می کند که هنگامی که بر روی دکمه کلیک می کنید اجرا شود و همچنین می توان یک کد دلخواه در هنگام کلیک بر روی دکمه تعریف نمود. همچنین مثالی از Rule می تواند بدین شکل باشد که فرم را برای یک وب سرویس خاصی ارسال کنید و یا اطلاعات فرم را به شکل یک ایمیل برای آدرس دلخواه ارسال کنید.

  • Run Query :

اگر فرم به یک پایگاه داده و یا وب سرویس متصل شده باشد، این اکشن یک وب سرویس و یا پایگاه داده براساس مقادیر وارد شده در فیلدهایی که مورد جستجو قرار گرفته اند، مورد جستجو قرار خواهند داد.

  • New Record :

اگر فرم به پایگاه داده و یا به وب سرویس متصل باشد این اکشن مقادیر فرم را پاک می کند تا کاربر بتواند اطلاعات جدید را وارد کند.

  • Delete & Submit :

اگر فرم به پایگاه داده یا وب سرویس متصل شده باشد، این اکشن با توجه به جستجوی تعریف شده در داخل آن رکوردهایی را که در داخل پایگاه داده می یابد پاک می کند.

  • Refresh :

اگر فرم به پایگاه داده یا وب سرویس متصل شده باشد، این اکشن با توجه به جستجوی تعریف شده در داخل آن ، رکوردهای پایگاه داده را Refresh می کند.

  • Update Form :

هر فرمی که برای پر شدن در یک مرورگر وب طراحی شده است، این اکشن اطلاعات فرم را آپدیت می کند.

 

Change the button label :

در باکس Label متنی را که می خواهید بر روی دکمه تان نمایش داده شود را تایپ نمایید. اگر شما می خواهید که این متن با عوض شدن مقادیر در فرم تغییر کند، بر روی گزینه Insert Formula کلیک کرده و فیلدی را که مقدار مورد نظر شما را در خود ذخیره می کند را انتخاب کنید.

 

Obtain the button identifier :

شما می توانید از ID لیست شده در این زبانه در کدهای برنامه نویسی خود برای اشاره به این دکمه استفاده کنید. همچنین جهت اینکه بخاطر سپردن نام این دکمه برای شما راحت تر شود، می توانید نام پیش فرض ID دکمه را تغییر دهید.

 

Write custom code :

برای باز کردن Visual Studio بر روی گزینه Edit Form Code کلیک کنید.

 

Assign rules to automate the button's behavior :

برای باز کردن پنجره Rules بر روی Rules در جاییکه می خواهید در زمان کلیک شدن روی آن، Rule اجرا شود کلیک کنید.

 

تب Display

Add conditional formatting :

برای باز کردن پنجره Conditional Formatting بر روی Conditional Formatting کلیک کنید.

در این قسمت شما می توانید ظاهر کنترل خود را تغییر دهید و حتی براساس مقادیری که کاربران وارد فرم کرده اند، کنترل خود را پنهان یا آشکار کنید. برای مثال شما می توانید تعدادی از دکمه ها را پنهان کنید مگر اینکه کاربر چک باکس خاصی را انتخاب کند.

 

تب Size

Adjust size, padding, and margins :

شما می توانید بطور دستی سایز کنترل خود را بوسیله وارد کردن مقادیر مدنظر در باکسهای Height  و  Width تعیین کنید. شما می توانید با استفاده از تنظیم کنترل padding فاصله آن را از سایر کنترلهای مجاور تعیین کتید.

 

تب Advanced

Specify a ScreenTip :

برای اینکه هنگامی که کاربر نشانگر ماوس را بر روی کنترلی می برد، یک یادداشت توضیحی ظاهر شود، متن مورد نظر را در باکس ScreenTip وارد نمایید.

 

Change the tab index order :

شما می توانید موقعیت یک کنترل را در الگوی فرم Tab order تغییر دهید. Tab order در واقع همان ترتیب انتخاب دکمه ها به هنگام فشردن کلید تب در زمان کار کردن با فرم است.

 

Assign a keyboard shortcut :

شما می توانید یک حرف یا عدد را در باکس  Access key برای دسترسی به یک کلید میانبر تعیین کنید. کلید میانبر کاربران را قادر به رفتن به یک کنترل با فشردن ترکیبی از کلیدهای کیبورد می کند.

 

تب Browser forms

Customize settings for posting data back to the server :

این زبانه تنها در صورتی که شما در حال طراحی یک الگوی فرم بر روی یک مرورگر هستید، نمایش داده می شود. این امکان به شما اجازه اطلاع رسانی پس از ثبت در سرور را می دهد.

 

 

پست مرتبط :

ایجاد یک فرم از طریق یک سند Word

افزودن فرمول به کنترل در اینفوپث

معرفی سرویس های InfoPath Forms

مقالات اینفوپث

شیرپوینت

هوش تجاری (BI)

سامانه مدیریت مستندات

سامانه مدیریت جلسات

طراحی پرتالهای اینترنت و اینترانت

طراحی فرایندهای درون سازمانی

سامانه ارزیابی عملکرد

سامانه مدیریت دانش

پراجکت سرور

اطلاع رسانی مشکلات کارگاهی

سامانه ارائه گزارشات روزانه

سامانه ارزیابی پیمانکاران

سامانه مدیریت صورت وضعیتها

سیستم ثبت تیکت

سامانه درخواست مرخصی و ماموریت

سامانه مدیریت مناقصات

 

عضویت در خبرنامه