طراحی پورتال های سازمانی شرکت پروجان

شیرپوینت و پراجکت سرور پروجان

استقرار شیرپوینت و پراجکت سرور

مسیر سایت

معرفی کنترلها در اینفوپث

تمامی فرمهایی که در اینفوپث پر میشوند، حتما از روی الگوی فرم ساخته شده اند. الگوی فرم چگونگی نمایش و رفتار فرم را مشخص می کند.

 

معرفی کنترلها در اینفوپث :

هنگام پر کردن فرمها، کاربران به تایپ کردن در تکست باکس ها با کلیک کردن روی آیتم ها در لیست ، انتخاب چک باکس ها و انجام اکشن های دیگر اطلاعات مورد نیاز را وارد سیستم می کنند. عناصر گرافیکی مرتبط با رابط کاربری کنترل نامیده می شود. شما می توانید این کنترلها را برای نمایش یا انتخاب اطلاعات و یا انجام یک اکشن و ... استفاده کنید.

علاوه بر آن ، کنترلهای استاندارد در text boxe ها و list boxe ها، اینفوپث دربردارنده مجموعه ای از کنترلهای جدید مانند repeating tables، choice groups و optional section ها می شود.

این نوع از کنترلها به شما اجازه طراحی الگوهای فرم منعطف را می دهند. اطلاعاتی که کاربران در داخل یک کنترل وارد می کنند، در منبع اطلاعاتی ذخیره می شوند. در هنگام طراحی یک الگوی فرم، شما معمولا از پنجره Controls برای قرار دادن کنترلها استفاده می کنید. اگرچه شما می توانید کنترلها را بوسیله کشیدن فیلدها و گروه ها از پنجره Data Source در پنجره اصلی الگوی فرم قرار دهید.

همچنین شما می توانید نحوه نمایش یک کنترل را شخصی سازی کنید که شامل تنظیم فونت، رنگ، تراز کردن متن در داخل کنترل ، مقدار پیش فرض برای کنترل ، نوع داده و سایر مشخصه های ScreenTip می شود.

 

کنترلها و data source :

تمامی کنترلها در یک فرم اینفوپث یا به هم متصل هستند و یا به اطلاعات فیلدها در منبع داده وصل شده اند. بیشتر کنترلها شامل text boxe ها ، check boxe ها و list boxe ها به فیلدهایی در منبع داده متصل شده اند. اگر یک کنترل به منبع داده متصل نشده باشد و یا اشتباه متصل شده باشد، اطلاعات وارد شده در داخل کنترل به درستی نمی تواند در فایل XML فرم ذخیره شود.

در هنگام طراحی یک الگوی فرم اینفوپث شما می توانید انتخاب کنید که فیلدهایی را که رد منبع داده در هر بار ایجاد کرده اید، بطور خودکار به کنترل ها متصل شوند و یا اینکه آنها را بصورت دستی به کنترله متصل کنید.

در مثال زیر طراح فرم ، یک تکست باکس Last Name در الگوی فرم قرار داده است و این تکست باکس به فیلد Last Name در الگوی فرم منبع داده، متصل شده است.

 

معرفی کنترلها در اینفوپث

 

هنگام پر کردن یک فرم بر پایه این الگوی فرم، کاربران نامشان را در تکست باکس Last Name وارد می کنند.

اینفوپث اطلاعات را همانطوریکه در تصویر زیر نمایش داده  شده بعنوان فایل XML ذخیره می کند.

 

معرفی کنترلها در اینفوپث

 

نوع کنترل و اینکه به چه فیلدی مرتبط شده است، تعیین کننده نوع اطلاعات ورودی توسط کاربر می باشد. برای مثال اگر شما یک کنترل date picker در الگوی فرمتان داشته باشید، که به فیلدی با نوع داده date متصل باشد، کاربران فقط می توانند اطلاعات نوع date را در آن کنترل وارد کنند و اگر اطلاعاتی غیر از نوع date را وارد کنند، اینفوپث به شما خطای اعتبارسنجی اطلاعات می دهد.

 

روشهای اضافه کردن کنترلها در یک الگوی فرم :

هنگام طراحی یک الگوی فرم، شما می توانید از نوار وظیفه Controls برای قرار دادن کنترلها استفاده کنید. شما می توانید تنظیمات را به گونه ای انجام دهید که فرم شما با بانک اطلاعاتی شما در ارتباط بوده و به ایجاد یک کنترل در داخل فرم ، فیلدی متناظر با آن در داخل بانک اطلاعاتی شما ایجاد شود. همچنین شما می توانید هر کنترلی را به فیلد یا گروه موجود در الگوی فرم بانک اطلاعاتی متصل کنید. اگر شما این حالت را برگزینید، هرباری که شما کنترلی را اضافه می کنید، شما را مجور به انتخاب یک فیلد یا گروه از بانک اطلاعاتی می کند.

شما همچنین می توانید کنترلها را بوسیله کشیدن فیلدها و گروه ها از نوار وظیفه Data Source به الگوی فرمتان اضافه کنید و پس از هر بار انجام اینکار اینفوپث بهترین کنترل منطبق با این فیلد یا گروه را پیشنهاد می دهد. برای مثال اگر نوع فیلد شما از نوع تاریخ یا زمان باشد، اینفوپث date picker را به شما پیشنهاد می دهد.

در پست بعدی ما به معرفی انواع کنترلها خواهیم پرداخت.

 

 

پست مرتبط :

معرفی کنترلها در اینفوپث (قسمت 2)

تعریف الگوهای مختلف برای ثبت اطلاعات در داخل کنترلها

افزودن نقش (role) به کاربر

افزودن فرمول به کنترل در اینفوپث

مقالات اینفوپث

شیرپوینت

هوش تجاری (BI)

سامانه مدیریت مستندات

سامانه مدیریت جلسات

طراحی پرتالهای اینترنت و اینترانت

طراحی فرایندهای درون سازمانی

سامانه ارزیابی عملکرد

سامانه مدیریت دانش

پراجکت سرور

اطلاع رسانی مشکلات کارگاهی

سامانه ارائه گزارشات روزانه

سامانه ارزیابی پیمانکاران

سامانه درخواست مرخصی و ماموریت

سامانه پیگیری نامه ها و وظایف

سامانه مدیریت مناقصات 

عضویت در خبرنامه