طراحی پورتال های سازمانی شرکت پروجان

شیرپوینت و پراجکت سرور پروجان

استقرار شیرپوینت و پراجکت سرور

مسیر سایت

راهنمای شروع کار در شیرپوینت 2013

کار با شیرپوینت

مایکروسافت در شیرپوینت 2013 روش های متعددی را در جهت اشتراک گذاری فعالیت ها با همکاران ، سازمان دهی پروژه ها و تیم های کاری و دستیابی به افراد و اطلاعاتشان را ارائه داده است. برخی از این قابلیت های کاربردی و جالب عبارتند از :

مایکروسافت در شیرپوینت 2013 روش های متعددی را در جهت اشتراک گذاری فعالیت ها با همکاران ، سازمان دهی پروژه ها و تیم های کاری و دستیابی به افراد و اطلاعاتشان را ارائه داده است. برخی از این قابلیت های کاربردی و جالب عبارتند از :

 

 

 

1- اشتراک گذاری (Share) :

همانطوری که می دانید مایکروسافت کمپانی Yammer را جهت ارائه انواع قابلیت های شبکه های اجتماعی خریداری کرد.

استفاده از شیرپوینت 2013 شما را قادر به :

  •  اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی :

          اشتراک گذاری ایده ها ، هم فکری جهت دستیابی به راهکارها و پی جویی فعالیت همکاران در سراسر شیرپوینت از قابلیت های جدید این نسخه می باشد.

  • اشتراک گذاری اطلاعات:

          با انتشار محتوای مورد نظر خود از اپلیکیشن های آفیس در شیرپوینت و اشتراک گذاری با افراد در داخل یا خارج از سازمان با چند کلیک ساده کارها را ساده تر کرده است.

  • اشتراک گذاری اسناد :

           اسناد خود را به اشتراک گذارید ، فعالیت های خود را بروز کنید و با همکارانتان در سازمان از طریق موبایل، تبلت و ... در ارتباط باشید.

شما در تصویر زیر می توانید نمونه ای از تازه های خبری (Newsfeed) شیرپوینت را مشاهده کنید.

 

اشتراک گذاری و newsfeed در شیرپوینت

 

2- سازماندهی (Organize) :

همانطوری که می انید سازماندهی از مهمترین وظایف شیرپونت می باشد.

  1. هدایت صحیح پروژه : مدیریت سازمان یافته پروژه ها و فعالیت ها بنحوی که تمامی فاکتورهای قابل تحویل پروژه قابل دست یابی باشند.
  2. افزایش سطح هماهنگی در تیم ها : با استفاده از امکان ایجاد سایت تیمی در شیرپوینت ، شما می توانید در چند دقیقه سایت هایی مختص هر فعالیت یا پروژه داشته باشید. پس از آن اعضای هر کدام از این سایت ها ، همانند اعضای یک تیم می توانند اطلاعات و پیشرفت های جلسات مختلف را دنبال و جستجو کنندو تمامی اسناد و ایمیل هارا در یک سایت واحد گرد آوری کنند.
  3. ذخیره سازی و SYNC کردن اسناد : با استفاده از قابلیت SkyDrive Pro شما می توانید محتویات شیرپوینت تان را با کامپیوتر شخصی تان SYNC نمایید.بنابراین در زمانیکه بصورت آفلاین کار می کنیداسناد شما تنها یک کلیک با سایت شیرپوینت تان فاصله دارند.

 

3- اکتشاف (Discover) :

مایکروسافت در حال گسترش شبکه های اجتماعی خصوصی با در نظر گرفتن راحتی کاربران است.

شما می توانید در سازمانتان با افراد مختلف ارتباط داشته باشید و به آسانی از علایق آنها ، فعالیت های گذشته آنها و اسنادی که روی آنها کار می کنند، مطلع شوید.

- اکتساب دید سازمانی : تبدیل داده های خام به گزارشات کاملا تعاملی بوسیله اکسل و انتشار آنها در شیرپوینت جهت ایجاد دید کاملی از سازمان

- دستیابی سریع به اطلاعاتی که به دنبال آنها هستید ، سفارشی کردن و محدود کردن نتایج جستجو جهت دستیابی به نتایج مرتبط و پی جویی اسناد و افراد مورد علاقه

 

4- ایجاد (Build) :

ایجاد اپلیکیشن ها بر روی تکنولوژی های وب رایج مانند JavaScript ، HTML و oAuth با ابزار جدید شیرپوینت

- انتشار اپلیکیشن ها در SharePoint store که که بعضی از این اپلیکیشن ها به صورت رایگان در دسترس همه قرار دارند و بعضی هم جهت استفاده باید خریداری شوند.

- ایجاد سایت های چشم نواز : با استفاده از ابزارهای معروف و کنترل های منعطفی که در داخل شیرپوینت وجود دارد ، شما می توانید سایت های اینتر نت و اینترانت پویایی بسازید که با بکاربردن آنها اطلاعات سازمان خود را به شکل مطلوبی جلوه دهید.

 

5- مدیریت (Manage) :

با مدیریت موضوعات مختلف بوسیله شیرپوینت و نرم افزار Microsoft Dynamics CRM ، محیط کار پویا و روشن تری برای شما رقم خواهد خورد.

- مدیریت هزینه ها : امکان گزارش گیری آنلاین شیرپوینت به شما کمک می کند تا براحتی از هزینه های سازمان خود بصورت بروز مطلع شده و پیوسته آنها را رصد نمایید.

- میریت ریسک : شما می توانید برای سایت ها و ایمیل های خود سیاست های امنیتی مختلفی تنظیم نموده و محتویات سازمان خود را با حفظ ورژنینگ و زمان دقیق ایجاد با سایر نرم افزارها مانند  Lync  و Exchange یکپارچه کنید.

- مدیریت زمان : با استفاده از ابزار و امکانات شیرپوینت شما در زمان کمتری به عملکرد بهتری دست خواهید یافت.

 

 

پست مرتبط :

هوش تجاری (BI)

سامانه مدیریت مستندات

سامانه مدیریت جلسات

طراحی پرتالهای اینترنت و اینترانت

طراحی فرایندهای درون سازمانی

سامانه ارزیابی عملکرد

سامانه مدیریت دانش

سامانه مدیریت دروس آموخته

سامانه مدیریت پروژه سازمانیEPM

پراجکت سرور

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

مایکروسافت اکسچنج سرور

اطلاع رسانی مشکلات کارگاهی

سامانه ارائه گزارشات روزانه

سامانه ارزیابی پیمانکاران

سامانه مدیریت صورت وضعیتها

سیستم ثبت تیکت

سامانه ثبت تردد سازمانها

سامانه های نظرسنجی آنلاین

سامانه درخواست مرخصی و ماموریت

ثبت سفارشات و خرید

مدیریت تامین کنندگان

سامانه پیگیری نامه ها و وظایف

سامانه مدیریت تغییرات

سامانه مدیریت مناقصات

سامانه مدیریت قراردادها

 

 

 

عضویت در خبرنامه