طراحی پورتال های سازمانی شرکت پروجان

شیرپوینت و پراجکت سرور پروجان

استقرار شیرپوینت و پراجکت سرور

مسیر سایت

قابلیت Usage Analytics در شیرپوینت

شیرپوینت 2013 – قابلیت Usage Analytics

شیرپوینت 2013 قابلیت جدیدی به نام Usage Analytics جهت نمایش سایتی دربردارنده اطلاعات مفید برای آنالیز داده های شما ارائه کرده است.امکان Usage Analytics ورژن ارتقاء یافته web analytics است که دیگر در شیرپوینت 2013 منسوخ شده است. در شیرپوینت 2013 دو کامپوننت برای تجزیه و تحلیل معرفی شده است که search analytics  و  usage analytics نام دارند.

search analytics محتویات search index را آنالیز می کند و usage analytics فعالیت های کاربران را آنالیز می کند. در این پست ما پیرامون usage analytics صحبت خواهیم کرد.

  

 

معرفی usage analytics :

قابلیت usage analytics بعبارت ساده فعالیت کاربران یا event های مورد استفاده (Usage Event) مانند آیتم های دیده شده یا کلیک شده و.. را در سایت شیرپوینت رصد می کند. این آمار event های مورد استفاده با اطلاعاتی درباره محتویات (content) Crawl شده از آنالیزهای Search ترکیب و سپس پردازش می شوند. آمار event های انجام شده مختلف در search index جمع شده و به پایگاه داده آنالیز گزارشات فرستاده می شوند.

 

Usage Events :

هر بار که کاربری آیتمی را مشاهده می نماید ، در سیستم یک Usage Event اضافه می شود. در شیرپوینت 2013، سه نوع Usage Event  تعریف شده است. این event های پیش فرض همواره بوسیله شیرپوینت ثبت و آنالیز می شوند.

در ادامه انواع Usage Event های پیش فرض آورده شده است :

1- Views : تعداد دیده شدن هر آیتم ، صفحه یا سند.

2- Recommendations Displayed : تعداد دفعاتی که یک آیتم ، صفحه یا سند بعنوان recommendation نمایش داده شده است.

3- Recommendation Clicks : تعداد دفعاتی که یک آیتم ، صفحه یا سند بعنوان recommendation نمایش داده شده است و روی آنها کلیک شده است.

 

Custom Events :

علاوه بر event های پیش فرض ، شما می توانید تا دوازده event پیش فرض را اضافه کنید. برای مثال شما می توانید یک event دلخواه همانند اینکه مثلا یک آیتم چند مرتبه از پلت فرم مبایل دیده شده است و یا اینکه چند مرتبه شخصی گفتگویی را Like کرده است ، را ردیابی کنید.

هنگامی که شما یک event دلخواه را ایجاد می کنید ، آنها را بگونه ای تنظیم کنید که با وزن دهی به آیتم های مختلف در ویجت recommendation به افراد نشان دهد. بعنوان مثال یک  event را در جهت ردیابی مجموعه خاصی از صفحات مانند صفحه محصولات تنظیم کنید. شما می توانید وزن دهی recommendation به ازای هر صفحه محصول را از بقیه محصولات که وزن بیشتری دارد تنظیم کنید. بعنوان مثال وزن پیشنهادی صفحه محصولات برابر 10 می باشد. در نتیجه به هنگام نمایش داده های تحلیلی مورد استفاده کاربران صفحه محصولات را در رتبه بالاتری نسبت به سایر صفحات نشان می دهد.

تمامی usage event ها به ازای هر آیتم ، مجموعه سایت و زیر مجموعه های آنها شمارده می شوند.

 

Usage analytics چگونه کار می کند؟

هر بار که کاربری یک آیتمی را مشاهده می کند ، سیستم این usage event را ثبت می کند و به مجموع خود اضافه می کند و usage event را به ازای هر آیتمی اضافه می کند.آمار usage event ها ی مختلف به search index اضافه می شوند و به پایگاه داده گزارشات صادر می شود.

 

چگونه می توان از Usage analytics استفاده کرد؟

شما با روش هایی که در ادامه آمده است می توانید از اطلاعات تولید شده بوسیله usage event استفاده کنید.

1- جهت نمایش آیتم های رایج و recommendations در سایتتان. با استفاده از recommendations شما می توانید کاربران را به سایر محتویات که ممکن است به آنها مرتبط باشد بر اساس اینکه کاربران در دفعات قبلی ورود به سایت چه رفتاری داشته اند راهنمایی کنید. شما می توانید recommendations را به صفحه بوسیله Recommended Items و Popular Items Web Parts اضافه کنید.

2- با استفاده از (Content Search WebPart (CSWP و مرتب کردن نتایج جستجو بوسیله تعداد دفعات usage eventها.

3- نمایش داده usage event در گزارشات Most Popular Items . این گزارش تمامی آیتم های کتابخانه  را مورد بررسی قرار داده و آیتم هایی را که برای هر usage event پر استفاده تر بوده اند را لیست می کند . برای مثال لیستی از صفحات پر بازدید کننده را در یک کتابخانه به ما می دهد.

4- نمایش داده usage event در گزارش Popularity Trends. این گزارش بر روی مجموعه سایت ، یک سایت ویا یک آیتم در لیست یا کتابخانه قابل اجراست. این گزارش تعداد هر usage event را بصورت روزانه و ماهانه نمایش می دهد. برای مثال کل صفحات دیده شده در یک روز خاص چقدر است ؟

 

پست مرتبط :

هوش تجاری (BI)

سامانه مدیریت مستندات

سامانه مدیریت جلسات

طراحی پرتالهای اینترنت و اینترانت

طراحی فرایندهای درون سازمانی

سامانه ارزیابی عملکرد

سامانه مدیریت دانش

سامانه مدیریت دروس آموخته

سامانه مدیریت پروژه سازمانیEPM

پراجکت سرور

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

مایکروسافت اکسچنج سرور

اطلاع رسانی مشکلات کارگاهی

سامانه ارائه گزارشات روزانه

سامانه ارزیابی پیمانکاران

سامانه مدیریت صورت وضعیتها

سیستم ثبت تیکت

سامانه ثبت تردد سازمانها

سامانه های نظرسنجی آنلاین

سامانه درخواست مرخصی و ماموریت

ثبت سفارشات و خرید

مدیریت تامین کنندگان

سامانه پیگیری نامه ها و وظایف

سامانه مدیریت تغییرات

سامانه مدیریت مناقصات

سامانه مدیریت قراردادها

عضویت در خبرنامه