طراحی پورتال های سازمانی شرکت پروجان

شیرپوینت و پراجکت سرور پروجان

استقرار شیرپوینت و پراجکت سرور

مسیر سایت

مدیریت دسترسی های شیرپوینت دیزاینر

شیرپوینت 2016 به شما این امکان را می دهد که دسترسی هر یک از کاربران به شیرپوینت دیزاینر در سایتها را کنترل کنید. در شیرپوینت 2016 نقش شیرپوینت دیزاینر  تغییر کرده است و گرفتن دسترسی همه کاربران از شیرپوینت دیزاینر کار اشتباهی است. شیرپوینت دیزاینر از ابزارهای اصلی برای توسعه فرایندها می باشد و این فرایندها قابلیتهای متعددیدر زمینه افزایش توانمندی گردش های کاری تعریف شده در شیرپوینت به ما ارائه می دهند.

مدیریت دسترسی های شیرپوینت دیزاینر :

شیرپوینت دیزاینر 2013 برای توسعه گردش های کاری شیرپوینت 2016 استفاده می شود. مایکروسافت در شیرپوینت 2016 ، نسخه جدیدی از شیرپوینت دیزاینر را ارائه نداد. شواهد نشان می دهد که بسته به مورد استفاده و کاربرد باید به سمت استفاده از سایر ابزارهای مبتنی بر وب برای توسعه گردش کار مانند نینتکس و K2 حرکت نمود.

جهت اعطاء دسترسی شیرپوینت دیزاینر به کاربران همانند زیر عمل کنید :

1- به بالاترین سطح سایت از سایتهای تیمی مد نظر بروید. سپس بر روی آیکون چرخدنده کلیک کنید و تنظیمات سایت را انتخاب کنید. سپس بر روی لینک SharePoint Designer Settings در بخش Site Collection Administration کلیک کنید.

2- از بین موارد، سطح دسترسی کاربر به شیرپوینت دیزاینر را انتخاب کنید :

- Enable SharePoint Designer :

کاربرانی که صاحبان سایت هستند و یا دارای مجوزهای Design می باشند، می توانند از شیرپوینت دیزاینر برای دسترسی به سایت خود استفاده کنند.

Enable Detaching Pages from the Site Definition :

جداسازی صفحات از سایت که تا زمانیکه دلیل خوبی برای استفاده از این گزینه ندارید، از آن استفاده نکنید. این صفحات جدا شده بعدها در زمان upgrade می توانند مشکل ساز شوند. بسیاری از کاربران هنگام توسعه از همین روش عمل می کنند ولی در ادامه ، تغییرات خود را به گونه ای اعمال می کنند که از تعریف سایت جدا نیست.

Enable Customizing Master Pages and Page Layouts :

این گزینه که مجوز تغییرات را در سطح Master Page   و Page Layout ها می دهد ، برای سایتهای publishing  بکار می آید و بکار سایتهای تیمی نمی آید.

Enable Managing of the website URL Structure :

به کاربران دسترسی استفاده از پوشه سلسله مراتبی را می دهد. شما معمئلا می توانید این دسترسی را به کاربرانتان بدهید ، مگر اینکه از خالی کردن این پوشه توسط کاربرانتان نگران باشید.

3- برای ذخیره تغییرات روی ok کلیک کنید.

عضویت در خبرنامه