طراحی پورتال های سازمانی شرکت پروجان

شیرپوینت و پراجکت سرور پروجان

استقرار شیرپوینت و پراجکت سرور

مسیر سایت

تغییر فرم وظایف جدید با شیرپوینت دیزاینر

یکی از کاربردهای مهم فرایندها در شیرپوینت توانایی اخذ تاییدیه می باشد. اکشنهای زیادی در شیرپوینت دیزاینر 2013 جهت اخذ پاسخ از افراد درگیر در فرایند، طراحی شده اند. در شیرپوینت دیزاینر 2013 فرم فعالیتها به شکل اتوماتیک و براساس یک Content type مشخص ایجاد می شود. بنابراین یادگیری نحوه ویرایش این Content type ها می تواند دانشی ارزنده برای طراحان فرایند باشد.

سناریو :

فرض کنید می خواهید بازخوردی از طراحی مدل محصول جدیدی که در قبل برای مشتریان خود نمایش داده ایم از آنها بگیریم. بصورت پیش فرض اکشن Start a Task Process می تواند تنها گزینه مناسب برای دریافت پاسخ تایید یا رد از این افراد در خصوص تایید محصول باشد. ما در اینجا تصمیم داریم که فرم فعالیت را بگونه ای ویرایش کنیم که شکل مناسبتری برای دریافت بازخورد از کاربران داشته باشیم.

 

ایجاد یک نوع محتوا (Content type) :

در ابتدا باید یک نوع محتوای جدید ایجاد کنیم. این کار را هم می توانیم از طریق سایت شیرپوینت و هم از طریق شیرپوینت دیزاینر انجام دهیم . برای انجام اینکار از طریق سایت مراحل زیر را طی کنید:

1- وارد Site Content Type شده و بر روی Create کلیک کنید. Content Type مادر را از نوع (Workflow Task (SharePoint 2013 انتخاب کنید و بر روی Ok  کلیک کنید.

 

تغییر فرم وظایف جدید با شیرپوینت دیزاینر

 

2- به لیست وظایف فرایند خود رفته، بر روی Settings کلیک کرده و گزینه Content Types را انتخاب کنید. در این قسمت با استفاده از گزینه Add from existing site content types نوع محتوایی را که در مرحله قبل تعریف کرده بودیم را اضافه کنید.

 

تغییر فرم وظایف جدید با شیرپوینت دیزاینر

 

شخصی سازی Content Type :

هنگامی که یک اکشن از نوع Start a Task Process  یا  Assign a Task را به فرایند خود اضافه می کنیم، می توانیم نوعی محتوای جدید برای این اکشن ها تعریف کنیم. بعد از ذخیره سازی فرایند این نوع محتوا ایجاد شده و توسط فرایند قابل استفاده خواهد بود. در این مرحله می خواهیم فرم یکی از این محتوا ها را ویرایش نماییم. شکل زیر یک گردش کاری بسیار کوتاه را نمایش میدهد.

 

تغییر فرم وظایف جدید با شیرپوینت دیزاینر

 

همانطوری که ملاحظه می کنید، در این فرایند هدف ، دریافت بازخورد از گروه متخصصین داخلی بوده و بنابراین فرم ما می بایستی بگونه ای ویرایش شود که تمایی آن افراد کامنتهایی را دریافت کنند.

1- به صفحه Site Settings رفته و بر روی Site content types کلیک کنید.

2- بر روی Content Type که در مرحله قبل ایجاد کرده اید کلیک کنید تا اطلاعات مربوط به آن نمایش داده شود.

 

تغییر فرم وظایف جدید با شیرپوینت دیزاینر

 

همانطوری که ملاحظه می کنید اطلاعات مربوط به این نوع محتوا به نمایش در می آید که با توجه به فیلدهای موجود در سناریوی تعریف شده ممکن است برخی از این فیلدها نیاز به ویرایش و برخی نیاز به حذف داشته باشند.

 

تغییر فرم وظایف جدید با شیرپوینت دیزاینر

 

در این قسمت ما ویرایش های زیر را بر فرم فعالیتها انجام می دهیم :

1- نام فعالیت را اجباری می کنیم.

2- تاریخ شروع و فرصت انجام فعالیت را از فرم خود حذف کنید.

3- فیلد ارجاع فعالیت را از حالت اجباری خارج می کنیم

4- درصد تکمیل فعالیت حذف می شوند.

5- فیلدی برای ورود کامنت کاربران در نظر می گیریم.

6- فیلد فعالیتهای پیش نیازی حذف می شود.

7- فیلد اولویت برای ما کاربردی ندارد و آن ا حذف می کنیم.

8- فیلد آیتم های مرتبط را حذف می کنیم.

در نهایت خروجی کار به شکل زیر نمایش داده می شود.

 

تغییر فرم وظایف جدید با شیرپوینت دیزاینر

 

تغییر فرم وظایف جدید با شیرپوینت دیزاینر

 

 

هنگامی که افراد شرکت کننده در فرایند، وظایف ارجاع شده به خود را مشاهده میکنند، فرم نمایش وظیفه به شکل بالا برای آنها نمایش داده می شود و بعد از تکمیل وظیفه بر روی گزینه Submit کلیک میکنید.

 

محدودیتها :

فرایندهای ایجاد شده در شیرپوینت دیزاینر 2013 فرمهایی را ایجاد می کند که مرتبط با نوع محتوای آنها در شیرپوینت تعریف شده اند. لطفا توجه کنید که فرایندهای شیرپوینت دیزاینر فرمهای اینفوپث را ساپورت نمی کنند که این بدین معناست که برای ویرایش فرمهای مربوط به این فرایندها می بایستی مستقیما فایل های aspx. آنها را ویرایش کنیم.

علاوه بر این دکمه های Save و Cancel نیز در فرمها قابلیت ویرایش ندارند. همچنین ستون های Task Status و Task Outcome می بایستی حتما در content type شما وجود داشته باشند.

 

پست مرتبط :

حذف Design View در شیرپوینت دیزاینر

ذخیره سازی الگوی لیستها، سایتها و فرایندها

امکانات شیرپوینت دیزاینر 2013

معرفی محیط طراحی بصری در شیرپوینت دیزاینر 2013

مقالات شیرپوینت دیزاینر

هوش تجاری (BI)

سامانه مدیریت مستندات

سامانه مدیریت جلسات

طراحی پرتالهای اینترنت و اینترانت

طراحی فرایندهای درون سازمانی

سامانه ارزیابی عملکرد

سامانه مدیریت دانش

سامانه مدیریت پروژه سازمانیEPM

ثبت سفارشات و خرید

سامانه پیگیری نامه ها و وظایف

سامانه مدیریت مناقصات

 

 

 

عضویت در خبرنامه